Rawatan Laser Lipolisis

Kelebihan Laserlipolisis

  • Mengubah bentuk badan anda
  • Menyingkirkan lemak di bahagian tertentu
  • Menegangkan dan melicinkan kulit
  • Kesan serta merta
  • Hasil yang baik dan berkualiti
  • Doktor pakar yang berpengalaman

Bagaimana Laserlipolisis Bertindak?

Laser merupakan satu jalur cahaya dengan jarak gelombang yang tertentu. Jarak gelombang ini membolehkan pancaran laser menembusi sel-sel lemak dan menukarkannya menjadi cair. Tenaga laser yang kuat bertindak dengan sangat selektif. Ia hanya memecah lemak tanpa mengganggu sel-sel lain dan selamat digunakan.

Justeru ia selamat digunakan. Selain memecah lemak, kaedah ini kan menyebabkan pengecutan dalam jalinan kolagen. Ini menjadikan kulit ketat dan tegang semula.

Penggunaan laser seperti ini adalah selamat, cepat dan hasilnya dapat dilihat dalam jangkamasa yang singkat. Perubahan pada wajah menjadi lebih ketara selepas seminggu. Selepas sebulan wajah menunjukkan perubahan yang menakjubkan.

Dalam tempoh tiga hingga lima bulan pula seseorang kelihatan lebih muda dan berseri-seri. Proses tiga hingga lima bulan ini dinamakan remodeling. Melalui kaedah ini sistem kulit secara semula jadi akan beransur-ansur menjadi lebih muda. Kandungan kolagen semula jadi akan bertambah kerana stimulasi laser ini.

Note

Nak details lebih jelas, anda boleh berhubung terus dengan konsultan kami. Klik link dibawah.

Fungsi sel lemak untuk menyimpan bahan kimia yang dinamakan lipid yang menyediakan tenaga untuk tubuh . Tenaga ini berasal dari makanan yang anda makan . Tenaga ini disimpan sebagai lemak . Sebenarnya lemak secara terus menerus dimasukkan ke dalam dan dibawa keluar dari setiap sel lemak . Kegemukkan juga boleh terjadi apabila proses mengeluarkan lemak dari sel lemak terganggu seperti ketidak seimbang hormone dalam badan .

Kulit bukan saja menjadi penutup untuk badan kita , tetapi ia adalah organ terbesar pada tubuh badan . Fungsi kulit adalah banyak , diantaranya menghalang kita menjadi dehidrasi , menghalang organisma memasuki badan kita dan pelindung kepada cahaya ultraviolet matahari .
Hypodermis lah di mana 50% dari Jumlah kesemua lemak badan tersimpan. Fungsi lemak di hypodermis adalah sebagai penebat  , insulasi dan penyimpan tenaga. Secara dasar nya , lemak di simpan di tubuh dalam2 bentuk yang utama. Pertama adalah bentuk GYNOID . Ia Merujuk kepada pengumpulan lemak di Bahagian bawah badan , pinggul , peha dan punggung dan memberi bentuk “PIR” . Bentuk kedua adalah “android” dimana lemak lebih tertumpu berkumpul di Bahagian atas badan dan memberi bentuk “apple”.
Peratusan lemak didalam tubuh berubah ubah dan dipengaruhi oleh hormone seperti insulin , estrogen dan testosterone.  Apa yang anda perlu tahu bahawa , apabila anda mencapai akil baligh , Jumlah sel lemak dalam badan akan tetap dan tidak bertambah KECUALI  jika anda menjadi tersangat gemuk.  Selepas akhil baligh , sel lemak hanya akan bertambah jika berat badan anda menjadi 200% daripada berat badan ideal anda.

Namun begitu , jika anda telah menjaga makanan dan memakan dengan sihat dan betul , telah memperbetul kan hormone dan telah bersenam tetapi masih juga terdapat lapisan lemak di Bahagian perut , “saddleback” , dada ,lengan atau peha. Liposuction boleh membantu.

Kini terdapat pelbagai kaedah liposuction yang selamat , seperti laser liposuction , Power assisted liposuction , Vaser liposuction , Body jet liposuction dan sebagainya. Setiap satu procedure mempunyai kelebihan masing masing. Namun begitu , yang paling penting adalah kemahiran dan pengalaman doktor yang melakukannya.

Punca Masalah

Tenaga yang tidak seimbang di dalam badan

Gaya Hidup yang kurang aktif

Genetik dan faktor keluarga

Ubat-ubatan

Merokok

Faktor kesihatan

Adakah Anda Tahu Apa Itu Laser Lipolisis?

Laser lipolisis adalah sejenis pembedahan kosmetik. Ia menggunakan tenaga laser untuk mengubah bentuk dan rupa badan anda. Terdapat jenis lipolisis lain yang melibatkan suntikan atau rawatan gelombang radio, tetapi lipolisis laser adalah teknik yang paling biasa.

Lipolysis menyasarkan deposit lemak yang lebih kecil pada bahagian-bahagian tertentu badan. Anda mungkin calon yang baik jika anda mempunyai tisu berlemak pada perut, pinggul, paha, atau punggung yang anda ingin sembuh. Prosedur ini biasanya tidak disyorkan untuk orang yang gemuk.

Lipolisis menggunakan laser untuk memecahkan sel-sel lemak, mengurangkan jumlah tisu lemak. Proses ini juga dikatakan untuk mengencangkan kulit di kawasan di mana rawatan itu digunakan. Anda mungkin mendapati kulit anda lebih licin dan lebih ketat berbanding sebelum ini.

Secara keseluruhan, lipolysis menawarkan manfaat yang sama kepada prosedur penyingkiran lemak lain. Laser yang digunakan dalam prosedur ini adalah selamat untuk kegunaan klinikal dan tidak menimbulkan risiko besar membakar kulit anda. Terdapat sedikit risiko jangkitan ke kawasan yang dirawat, dan parut adalah minimum.

Tetapi ia mempunyai beberapa kelebihan terhadap pembedahan kosmetik seperti liposuction. Lipolysis boleh dilakukan di pejabat doktor anda. Terdapat juga tempoh pemulihan yang lebih pendek. Anda biasanya boleh meneruskan aktiviti normal anda dalam masa beberapa hari. Sebagai perbandingan, liposuction biasanya datang dengan tempoh pemulihan beberapa minggu.

Ini adalah mesin yang digunakan untuk mengeluarkan lemak dari tubuh anda
Dan ini ialah tabung lemak yang digunakan untuk menyimpan lemak yang telah dikeluarkan dari tubuh anda

Kelebihan Rawatan 

  • Tidak menyakitkan
  •  Tidak perlu masuk ke hospital untuk menjalani rawatan
  •  Hasil yang baik
  •  Tiada parut yang merosakkan kulit.
  • Boleh pergi bekerja seperti biasa sejurus menjalani rawatan
  • Satu rawatan sahaja sudah berkesan tidak perlu berkali-kali melakukannya.
  • Selepas rawatan tiada kesan bengkak yang ketara.

Kawasan Mana Yang Boleh Dirawat Menggunakan Laser Lipolisis?

Kawasan yang boleh dirawat menggunakan kawasan Laser Lipolisis

  • Wajah
  • Lengan
  • Perut
  • Kaki
  • Paha
  • Leher
Note

Nak details lebih jelas, anda boleh berhubung terus dengan konsultan kami. Klik link dibawah.

” Hanim, 34 Tahun”

“Saya ini gemuk sejak kecil sampailah sekarang umur saya dah 34 tahun. Tak lama lagi saya nak melangsungkan perkahwinan, takkan saya nak bawak lemak-lemak ini naik pelamin sekali kan? Saya sudah cuba banyak cara. Bersenam sudah, diet pun sudah dan makan ubat kurus pun dah tapi tak kurus-kurus juga. Bulan lepas, saya ada nampak iklan berkenaan laser kurus serta-merta di facebook Marissa Aesthetic iaitu Laser Lipolisis. Saya terus mengambil keputusan untuk buat rawatan tersebut dan hasilnya sekarang saya dah hilang 10 kg daripada berat badan sebelum ini.
.
.

“Fatin Amirah, 26 Tahun”

Pada mulanya saya hilang keyakinan untuk berhadapan dengan orang disebabkan badan  saya yang besar ni. Saya dah cuba macam-macam produk untuk untuk kurus kan badan saya ni. Tapi tak berkesan lansung dan saya kekadang terasa putus asa jugak la. Tetapi selepas saya terbaca di Facebook Page Marissa Aesthatic  boleh atasi masalah saya ni. Pada mulanya, saya macam ragu-ragu, tetapi selepas saya datang dan buat rawatan di Marissa. Saya rasa macam tak percaya badan  saya dah kurus daripada 83 sehingga 60 kg berat badan saya berkurangan.  saya sanggat puas hati  buat rawatan dengan Marissa Aesthetic .Terima Kasih kepada Marissa Aeshtatic.

Dah Tengok Hasil Dari Rawatan Laserlipolisis? Anda Juga Boleh Dapatkan Bentuk Badan Yang Anda Idamkan! Tempah Online Sekarang!

Jangan berlengah lagi. Hilangkan kerisauan anda sekarang. Dapatkan konsultasi percuma dengan mengisi borang di bawah.

HUBUNGI KAMI SEKARANG !

Rawatan Pilihan (*)

Lokasi Pilihan (*)

Terms and Condition Apply

Disclaimer: Marissa Aesthetic cannot guarantee specific results. All results, the recovery process and general satisfaction of the procedure may vary from one person to another.

© 2015 - 2019 Marissa Health & Beauty Sdn Bhd. Hakcipta Terpelihara.

Terima kasih! Pegawai kami akan menghubungi anda segera.

Isikan butiran di bawah dan tekan butang 'Hantar'.

Rawatan Pilihan (*)

Lokasi Pilihan (*)