Program Pelangsingan Marissa Slimway

5 Prinsip Utama Marissa Slimway Yang Membuatkan Anda Pasti Berjaya

  • Membuka Pintu Sel Lemak

  • Melawan Selulit

  • Diet Ketogenic

  • Pemulihan Semula Hormon

  • Senaman Mengikut Bentuk Tubuh

APA ITU MARISSA SLIMWAY?

Marissa Slimway merupakan program penurunan berat badan berkesan yang diformulasikan oleh Dr Rushmini Maris Ismail.

Program yang ringkas dan berkesan ini menggabungkan diet khas, supplemen dan senaman ringan.

Lihat bagaimana formula unik kami memberikan kesan menakjubkan hanya dalam 14 hari.

Dilema Yang Sering Dihadapi

  • Perut boroi dah tak boleh nak sorok lagi

  • Lemak menggelebeh satu badan terutama bahagian lengan, peha dan punggung

  • Orang tegur mengenai double chin

  • Duit dah berhabis banyak, kurusnya tak jugak

  • Tak ada masa nak bersenam

  • Perut mengelebeh dan stretch mark penuh satu badan selepas bersalin

  • Masalah selulit pada peha, punggung dan lengan

Adakah anda kini tertanya-tanya macam mana program kami ini boleh membantu anda untuk kurus langsing dan awet muda? Bukankah anda dah mencuba pelbagai cara tapi gagal untuk kurus? Anda pun sudah pergi ke pusat kecantikkan yang mahal tetapi gagal. Mengapa Marissa sanggup bagi jaminan? Tak masuk akal kan? Apa bezanya program ini dengan yang lain lain?

Kami berbeza daripada program lain kerana kami mengaktifkan suis kurus pada tubuh anda. Nak tahu tentang suis kurus ?

Tahukah anda suis pembakaran lemak terletak pada metabolisma ? pada sel lemak terdapat pusat atau suis yang hanya akan hidup bila metabolisma anda di betulkan. Di dalam program Marissa Slimway, kami menekankan pembaik pulihan metabolisma.
Di Marissa Slimway kami telah menjumpai teknik berkesan untuk kembali kurus dan sihat dengan mengikuti gaya pemakanan dan senaman yang telah di rancang bagi setiap kumpulan bentuk badan.

BAGAIMANA PROGRAM INI DILAKUKAN?

  • Sesi Body Analysis

    Dalam sesi ini, kami akan melakukan ujian bagi menilai tahap hormon badan dan mengira jumlah lemak dalam badan.

  • Sesi Konsultansi

    Dalam sesi ini, konsultant akan mengajar teknik langsing pantas dan memulakan rawatan.

Konsep Pemakanan Marissa Slimway

Di Marissa Slimway kami tidak menjual sebarang gentian makanan. Prinsip kami adalah tegas bahawa anda perlu makan makanan semula jadi namun anda perlu tahu apakah makanan yang patut anda makan .Ini adalah kerana kami memahami bahawa tubuh badan manusia perlu makan makanan yang semulajadi. Makanan yang di proses sering membuang zat-zat penting yang menjadikan tubuh kita tidak dapat memproses makanan itu, Apabila makanan tidak dapat di proses tubuh akan menganggapnya sebagai timbunan sampah dan di simpan dalam sel lemak.  Sel lemak ialah sebuah sel yang flexible .Ia mampu kembang seperti belon untuk menyimpan pelbagai bahan yang tidak mampu di proses. Kerana itu lah pengurangan berat badan menjadi sukar dan cubaan berdiet menjadi gagal.

SAYA MEMANG NAK KURUS! NAK DAPAT BENTUK BADAN YANG IDEAL!

“Sebenarnya saya sudah lama bercita cita untuk menjadi kurus. Namun setiap kali saya mencuba ia menemui jalan buntu. Bukan saya tidak mencuba makan dengan sedikit, bersenam di waktu lapang , ikuti kelas menari dan kelas aerobik serta pelbagai kaedah lain seperti bersauna dan membalut tubuh dengan lapisan plastik dan gel. Saya juga pernah memakai pakaian dalam ketat dan menyiksakan bukan sahaja kerana ketat tapi harganya juga yang mahal, menyebabkan bukan tubuh sahaja yang tersiksa namun poket juga”

.
Orang-orang gemuk berhadapan dengan stigma yang bukan sedikit juga. Meskipun ia datang dalam bentuk gurauan namun ironinya terasa jauh ke dalam hati. Kata kata seperti “tak cukup makan sepinggan” sering menjadi ayat senda gurau bagi mereka yang tidak sensitif dengan perasaan kami.Benarkah orang gemuk sangat kuat makan? Sebenarnya tidak. Namun, meskipun puas mengikat perut namun lemak tetap juga tidak mahu hilang.  Jauh di sudut hati perasaan cemburu dan kagum melihat si kurus yang tetap kurus meskipun makan dengan lahap serta merasa begitu sedih dengan situasi yang di alami ini.

.

Prinsipnya begini, apabila kita makan ,makanan akan di proses dalam perut dan kemudiannya di simpan dalam bentuk lemak. Apabila kita dalam keadaan kebuluran lemak itu akan di gunakan semula dan seseorang akan menjadi kurus. Jadi bagi membolehkan saya kurus saya haruslah meletakkan diri saya dalam keadaan kelaparan. Benarkah begitu? Banyak kali saya melakukan itu namun apa yang saya dapat hanyalah penat lelah semata-mata dan perasaan kecewa.

.
Sebenarnya di dalam buku perubatan, fakta yang diberikan adalah benar. Ianya cuma tidak menyatakan kesilapan-kesilapan yang saya lakukan semasa berdiet. Kesilapan tersebut ternyata mempengaruhi banyak aspek dalam sistem pembakaran lemak.

Apa Yang Anda Faham Tentang Kegemukan?

Sel Lemak

Sel lemak merujuk kepada sekumpulan besar molekul-molekul alam yang terdiri daripada unsur-unsur karbon, hidrogen, dan oksigen. Ia juga merujuk kepada asid lemak, sterol, vitamin-vitamin yang larut di dalam lemak (contohnya A, D, E , dan K), monogliserida, digliserida, fosfolipid, glikolipid, terpenoid dan lain-lain. Lemak secara khusus menjadi sebutan bagi minyak haiwan pada suhu bilik, selepas dari wujud dalam bentuk padat mahupun cair, yang terdapat pada dalam tubuh akan disebut adiposa.

Pada rangkaian adipos, sel lemak mengeluarkan hormon leptin dan resistin yang berperanan dalam sistem kekebalan, dan juga hormon sitokina yang berperanan dalam komunikasi antara sel. Asid lemak adalah penting untuk metabolisme normal dan tidak boleh disintesis oleh badan manusia.Ini bermakna ia perlu datang dari makanan kita .
Lemak bukan lah musuh kita . ini adalah contoh makanan berlemak yang kaya dengan pelbagai kebaikan buat kita.

Ketones

Ketone adalah tiga sebatian larut air yang dihasilkan sebagai produk sampingan apabila asid lemak dipecahkan untuk membina tenaga di dalam hati dan buah pinggang. Dua daripada tiga bahagian ketone yang terhasil digunakan sebagai sumber tenaga di dalam hati dan otak manakala yang ketiga adalah bahan buangan dikeluarkan daripada badan. Di dalam otak, semua ini adalah satu sumber tenaga semasa berpuasa.

Jenis jenis ketone ialah seperti aseton, acetoacetic asid dan asid beta-hydroxybutyric. Ketone jenis lain seperti beta-ketopentanoate dan beta-hydroxypentanoate adalah hasil metabolisme lemak. Berbanding dengan gula, tenaga daripada ketone adalah lebih baik. Tenaga dari ketone akan di gunakan oleh otot seluruh tubuh dan otak kita. Ia meningkatkan tenaga , menjadikan kita segar aktif dan berasa ceria dan riang. Tenaga dari gula pula memberikan kesan mengantuk , dan keletihan. Masalah orang gemuk yang sebenar ialah kegagalan tubuh mereka untuk menggunakan lemak badan . Lemak yang gagal di tukar menjadi ketone mula berkumpul menjadi tubuh berat dan lesu.

Glycerol

Ia adalah tidak berwarna, tidak berbau, cecair likat yang digunakan secara meluas dalam rumusan farmaseutikal. Gliserol berasa manis. DI dalam makanan dan minuman, gliserol berfungsi sebagai pemanis humectant, pelarut dan boleh membantu mengekalkan makanan. Sebagai pengganti gula, ia mempunyai kira-kira 27 kalori setiap sudu teh dan 60 peratus kemanisan gula .Walaupun ia mempunyai kiraan tenaga makanan yang sama seperti gula, ia tidak meningkatkan tahap gula dalam darah, ia juga tidak boleh di makan oleh bakteria yang membentuk plak dan menyebabkan kaviti gigi.

Fungsi Sterols

Sterol, yang juga dikenali sebagai alkohol steroid, kelas bahan kimia yang memainkan pelbagai peranan penting dalam badan. Mereka ini mempunyai bahagian-bahagian yang boleh larut dalam lemak seperti molekul dan bahagian-bahagian yang boleh larut dalam air. Sterol yang paling meluas dikenali manusia adalah kolesterol, yang bertindak sebagai bahan bagi membina hormon steroid dan vitamin larut lemak. Kolestrol merupakan agen pembina hormone yang paling mustahak dalam tubuh kita.

Flaxseed oil (alfa linoleic acid)

  • Bagus untuk meningkatkan HDL

  • Memperbaiki serta meningkatkan fungsi salur darah

  • Dapat mengurangkan kepekatan darah

  • Dapat mengurangkan pembekuan dalam darah

Apa Itu Kolestrol Yang Sebenar?

  • Kolesterol merupakan lemak dalam bentuk ester yang mempunyai kutub hidroxil yang larut air yang sesuai sebagai agen pengangkutan dalam plasma dan sebagai simpanan bentuk biologi.

  • Kolesterol menyediakan kestabilan membran sel bagi membolehkan mereka terpilih mengawal bahan-bahan penting yang diperlukan untuk hidup kita untuk masuk dan keluar sel.

  • Paras kolesterol yang rendah akan menekan sistem imun anda, membuat anda mudah terdedah kepada penyakit dan penyakit-penyakit kolesterol merupakan salah satu daripada pelindung kanser semula jadi badan.

  • Kolseterol menghasilkan hormon yang membantu penyembuhan badan anda dari kecederaan atau jangkitan.

  • Kolesterol bertindak sebagai penebat di sekitar saraf dan melindungi sistem saraf anda daripada penyakit.

  • Kolesterol adalah peserta utama dalam pengeluaran vitamin D. Vitamin D adalah nutrien berharga untuk tulang yang kuat, sistem imun dan saraf yang teguh, peranakan, pengeluaran insulin dan penciptaan tenaga daripada mineral yang diserap atau ditelan.

  • Kolesterol adalah penting untuk otak anda berfungsi.

  • Kolesterol adalah berpengaruh pada kapasiti memori anda.

  • Kolesterol memainkan peranan dalam hormon yang sampai ke otak anda

  • Reseptor serotonin dalam otak perlu kolesterol untuk berfungsi dengan betul. Serotonin adalah neurotransmitter penting. Tahap yang rendah serotonin boleh menyebabkan kemurungan, kebimbangan, perubahan emosi, kesukaran peraturan suhu, kehilangan libido dan selera makan dan gangguan tidur.

  • Testosterone, estrogen dan progesteron dihasilkan dengan kolesterol. Tahap yang rendah hormon ini boleh menyebabkan kehilangan memandu seksual, keletihan, kelesuan, rasa panas, berpeluh, mati pucuk, jisim otot tanpa lemak dan kehabisan kekuatan, penyelewengan haid, keguguran kehamilan dan kekurangan ketumpatan mineral tulang.

  • Tahap kolesterol yang sihat diperlukan untuk pencernaan. Kolesterol menguatkan dinding usus.

  • Hormon insulin, yang berkaitan dengan paras gula dalam darah anda,bergantung kepada jumlah kolestrol dalam darah.

JOM LIHAT KEJAYAAN MEREKA DALAM PROGRAM MARISSA SLIMWAY!

PUAS HATI DAN RAWATAN YANG SANGAT EFEKTIF ! SELEPAS MENJALANI RAWATAN ENZYME TERAPI. DALAM 2 MINGGU SAHAJA, BERAT BADAN SAYA TELAH BERKURANGAN SEBANYAK 15 KG. MASALAH EMOSI SAYA JUGA SEMAKIN STABIL. RAWATAN INI SELAMAT DAN TERNYATA BERKESAN, DAN MENDAPAT KELULUSAN KKM

Puan Zura Hanim Bt Roslan, 45 tahun

Berikut adalah kisah beliau:
Saya mula mengalami masalah berat badan yang sangat teruk selepas melahirkan cahaya mata pertama. Pada awalnya, berat saya hanya 48 kg, dan bertambah menjadi 80kg secara mendadak dan tidak mampu turun lagi. Semakin saya cuba berpuasa dan menjaga pemakananan ia menjadi semakin teruk. Wajah saya menjadi bulat dan lemak menggeleber di bawah dagu. Bahagian belakang tubuh juga berlemak dan lengan turut menjadi terlalu besar, tubuh mula melebar. Kesemua baju-baju lama tidak dapat dipakai lagi. Saya juga menjadi mudah letih dan mengantuk. Jiran saya mengajak saya bersenam namun saya berasa terlalu letih untuk mengikutinya. Suami berasa hairan melihat saya yang sering ceria menjadi murung.
Setelah JOIN Marissa slimway baru saya faham bahawa masalah saya berpunca dari kerosakan sistem metabolisma. Bayangkan, dalam masa 2 minggu saya dah turun 10 kilo. Ada ke program lain yang boleh bagi result macam ni, sejujurnya yang saya dah lalui memang tidak ada. Masa kita nak join, mereka akan bagi janji manis tapi result langsung tak ada. Sebab tulah saya berterima kasih kepada Marissa. Melalui kaedah yang saintifik dan terperinci masalah saya kini sudah selesai.
Saksikan testimoni kami. Bukan Puan Zura seorang sahaja yang sudah pulih dari masalah yang membelenggu hidupnya malah beratus ratus orang lagi.Telah pun merasai nya.
Kisah Puan Zu

”Tolonglah saya, saya benar benar nak kurus tapi malangnya apa saja percubaan pasti gagal. Adakah saya ini di takdirkan untuk gemuk seumur hidup saya?”

Kisah Puan Zu
Kisah Puan Eli

“Saya dah tak kisah dah dulu saya memang giat nak slim tapi selepas dah buat macam macam dan gagal akhirnya saya mengalah. Saya dah bagi pada orang semua baju baju lama saya. Hasrat untuk pakai kembali dah padam”

Kisah Puan Eli
Kisah Encik Rahim

”Dulu saya ni buat kerja berat sikit mesti cepat letih, cepat berpeluh, saya pun tak selesa dengan keadaan badan saya yang macam tu. Hmmm bukan itu sahaja badan saya ni pun cepat berbau. saya nak dekat dengan orang pun malu”

Kisah Encik Rahim
© 2015 - 2019 Marissa Health & Beauty Sdn Bhd. Hakcipta Terpelihara.

Terima kasih! Pegawai kami akan menghubungi anda segera.

Isikan butiran di bawah dan tekan butang 'Hantar'.

Rawatan Pilihan (*)

Lokasi Pilihan (*)